Chiński bliźniak Citroena?
Niedawno na rynku państwa środka pojawił się nowy elektryczny samochód, a mianowicie mowa tu o modelu Sinogold GM3. Auto jest napędzane pojedynczym silnikiem elektrycznym umieszczonym nad przednią osią pojazdu o mocy 163 koni mechanicznych i dostępnym momencie rzędu 250 Nm. Model dostępny jest z dwoma wariantami bateryjnymi o energii zgromadzonej w akumulatorze: 55 kWh oraz 66 kWh, gdzie zasięgi deklarowane przez producenta odpowiednio wynoszą 300 km i 405 km (Cykl NEDC). Wszystko wydawałoby się normalne, gdyby nie fakt, że GM3 jest łudząco podobny do dobrze znanego w Europie Citroena C4 Grand Picasso z niewielkimi dodatkami z Volkswagena Sharan. Rozstaw osi jest identyczny, a wymiary gabarytowe różnią się dosłownie o milimetry. Nawet lusterka wydają się być się dosłownie przekręcone od Citroena!
Firma Sinogold jest to nowy państwowy producent samochodów elektrycznych z siedzibą w prowincji Shandong. Model GM3 jest ich pierwszym samochodem osobowym i bez wątpienia widać, czym inspirował się producent. Cena auta po dotacjach zaczyna się od 163 800 chińskich juanów, a kończy na 183 800. (88-100 tys. złotych). Ładowanie z gniazdka ma rzekomo trwać 8 godzin, natomiast przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki jedyne 40 minut.
Rynek samochodów elektrycznych w Chinach rozwija się niezwykle dynamicznie i widocznie przy takiej ilości powstających firm branżowych i coraz większej ilości samochodów elektrycznych, nie ma czasu na opracowywanie nowych konceptów pojazdów i konstruktorzy z Azji muszą wzorować się na sprawdzonych designach ze starego kontynentu :).